خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





انواع پلن

    پلن انشعابی:

    این پلن جزء اولین پلن های درآمدزایی مورد استفاده در صنعت بازاریابی شبکه ای است که پیش از دهه 80 میلادی توسط شرکتAmway  مورد استفاده قرار گرفته است. در حال­ حاضر نیز شرکت های بزرگی چون Quick Star، Nu Skin، Herbalife ، Watkins و Shaklee که همگی شرکت هایی موفق در این صنعت می باشند از این نوع پلن استفاده می کنند.

    پلن انشعابی تا قبل از ابداع روش یونی لول (و تکامل آن تا رسیدن به حد پیشرفته امروزی) به عنوان بهترین گزینه مورد استفاده­ شرکت های بازاریابی شبکه ای بوده است.

    بزرگ ترین اشکال وارده بر این پلن کم بودن میزان درآمد ماه­ های ابتدایی یک بازاریاب تازه وارد در این طرح درآمدزایی است. به­ طور معمول شرکت هایی که از این طرح استفاده می کنند با بالا بردن مقدار تخفیف در خرده فروشی محصولات سعی می کنند این نقص را جبران کنند. آن ها با این عمل، بازاریابان خود را به ادامه کار برای رسیدن به درآمد بالا در سطوح بالای کاری و حجم فروش سازمانی در آیندهه­ای دور ترغیب می نمایند. این نقص زمانی نمایان تر می­ شود که بدانیم در بازاریابی شبکه ای درصد بالایی از افراد، قادر به ساخت سازمان­ های فروش بزرگ نمی باشند و در همان سطوح ابتدایی باقی می مانند و چون پس از مدتی درآمدی کسب نمی کنند از خرده فروشی نیز خسته شده و حتی کار را ترک می کنند.

    · پلن باینری:

    یکی از جنجالی ترین طرح­ های پورسانت دهی در بازاریابی شبکه ای طرح باینری است. این طرح درآمدزایی برای تقابل با دیدگاه منفیِ­ ایجاد شده نسبت به بازاریابی شبکه ای در اوایل دهه 90 میلادی معرفی شد. با وجود اینکه شرکت های هرمی در ایران مثل m7d , qi و... از این پلن استفاده کرده بودند همچنان پلن باینری طرفداران زیادی دارد.

    طرفداران این طرح چندین مزایا برای این طرح بیان می کنند؛ اول اینکه در این طرح پورسانت ها هفتگی پرداخت می شود.از آنجایی که این طرح شبیه یک ماتریکس با دو دست می باشد توضیح آن راحت و آسان است. همچنین مشارکت و همکاری گروهی در این طرح به علت اینکه پرداخت براساس حجم فروش گروهی می باشد بیشتر شده است.

    بیشترین کاربرد این پلن، برای شرکت هایی با محصولات غیرمصرفی مانند اشیای لوکس، تورهای مسافرتی و . . . می باشد که قابلیت تجدید در خرید را ندارند. امروزه فقط شرکت های معدودی چون Usana  وMarket America   و voda  از این پلن استفاده می کنند.

    از معایب این طرح میتوان به شرط تعادل اشاره کرد. یعنی برای گرفتن پورسانت های هفتگی امتیاز دو بازوی  باید متعادل باشد.

    · پلن یونی­ لول :

    این پلن اولین بار در دهه­ 90 میلادی ارایه شد و تاکنون، نتایجی بهتر از پلن انشعابی داشته، زیرا برخلاف طرح انشعابی، فردی که در این طرح فعالیت می کند فقط از بازاریاب سطح اول خود حمایت نمی کند بلکه از تمام سطوحی که از آن­ ها پورسانت می گیرد حمایت می کند. این نکته، کار تیمی که مهم ترین نیاز برای رشد و گسترش یک شرکت بازاریابی شبکه ای است را افزایش می­ دهد. علاوه بر­ این معرفی طرح یونی­ لول به دلیل پیچیده ­نبودن آن، برای هر توزیع­ کننده در هر سطح سواد، به راحتی امکان­ پذیر است.

    بهترین و بیشترین کاربرد پلن یونی ­لول در شرکت هایی با محصولات مصرفی است. به عبارت دیگر اگر شرکتی محصول مصرفی را در قالب بازاریابی شبکه ای ارایه می کند، بهترین طرح درآمدزایی که برای آن پیشنهاد می شود همین طرح یونی لول است. در حال حاضر در دنیا شرکت هایی چون، Freelife، Life Plus و . . . از این طرح درآمدزایی استفاده می کنند و همین شرکت ها هستند که دید مثبت به وجود آمده نسبت به بازاریابی شبکه ای را در کل دنیا به وجود آورده اند.

    بهترین حالت پرداخت در این طرح، پرداخت پورسانت در 7 - 6 سطح است. البته شرکت هایی چون Freelife و Xango تا عمق 9 سطح پورسانت پرداخت می کنند. علت پیشنهاد 7 - 6 سطح برای پرداخت پورسانت در این طرح، رعایت سقف مجاز پورسانت پرداختی شرکت است. اگر تعداد سطوح زیاد باشد، سود بین سطوح بیشتری تقسیم شده و شرکت مجبور است پورسانت پرداختی به هر سطح را کاهش دهد که این کار باعث کم شدن درآمد بازاریابان می شود. در طرف مقابل اگر در سطوح زیاد شرکت پورسانت بالایی را به هر سطح پرداخت کند خود شرکت دچار ضرر می شود.


    این مطلب تا کنون 3 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : شرکت ,پورسانت ,بازاریابی ,شبکه ,پرداخت ,استفاده ,بازاریابی شبکه ,شرکت هایی ,پورسانت پرداختی ,سطوح زیاد ,بیشترین کاربرد ,
    انواع پلن

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده